צעצועי התפתחות מומלצים 2022

צעצועי התפתחות מומלצים 2022
?איזה צעצוע התפתחות מומלץ לתינוקך

אנחנו בסטיילינק אוהבים להגיד שאבני בניין יכולים להיות צעצועים ולהיפך, צעצועים יכולים להיות גם אבני בניין להתפתחות. הרבה יותר מסתם אמצעי לבידור, משחק מסייע בהתפתחות הקוגניטיבית, הפיזית, הרגשית והחברתית של התינוק.

צעצועי מיון צורות לדוגמה יכולים לבנות את זיהוי הדפוסים ואת הכישורים הקוגניטיביים של הילד, בעוד שהאביזרים המשתלשלים מהמיטה יעזרו לתינוקות להיות מודעים לסביבתם ולעודד את תנועת הגוף שלהם כשהם מגיעים לצעצועים. תינוקות שזה עתה נולדו, לעומת זאת, מפתחים את רפלקס האחיזה בכף היד שלהם – חשבו על כל הפעמים שידיו הקטנות של התינוק שלכם הושטו יד כדי לתפוס קווצת שיער או אצבע הזרת.

אין ספק – צעצועים חשובים לילדים בכל הגילאים. אבל איך בוחרים את הצעצועים הנכונים לילדכם? תוך כדי שנענה על שאלה זו נציג את 5 צעצועי ההתפתחות הנמכרים ביותר!

צעצוע התפתחות כדור רעשן
כדור רעשן צבעוני עם רעשן במכרז ובד רך לזמן משחק בטיחותי

מה לחפש בצעצוע

אחד האתגרים הגדולים ביותר בקניית צעצועים לתינוק הוא לדעת איזה צעצוע יתאים בצורה הטובה ביותר לשלב ההתפתחותי של ילדכם. בעוד שצעצועים מדורגים לעתים קרובות על סמך גיל, ואחרי דירוג הגיל חשוב גם דירוג הבטיחות, חשוב גם להבין היטב את רמת הלמידה של ילדכם. אין טעם לתת לילד צעצועים המתאימים לילד בן חצי שנה אם הם כבר הגיעו לשלב התפתחותי של ילד בן תשעה חודשים, או להיפך. כהורה, אתה יודע שילדים לומדים בקצבים שונים בשנים הראשונות, אז הקפידו לבחור בכוונה צעצועים התואמים את שלב הגדילה שלהם. אינפוגרפיקה זו על אבני דרך של התפתחות חושית עשויה לעזור לך לזהות איזה שלב מתאים לילדך.

צעצוע התפתחות נשכן לתינוק
נשכן צינורות צבעוני לגירוי החניכיים ולעידוד אחיזה ותרגול מוטורי

מצאו צעצועים שגדלים עם הילד

אחת הדרכים לעשות זאת היא לרכוש צעצועים רלוונטיים למספר שלבי התפתחות. צעצועים צבעוניים עם כפתורים מוזיקליים כמו זה יעזרו לילדים בשלב ההתפתחותי של גיל חצי שנה ללמוד על צליל וסיבה ותוצאה (כאשר אתה לוחץ על כפתור, מוזיקה מתנגנת), ותכונות מרקם יפתחו מיומנויות מוטוריקה גסה. במקום לפרוש את הצעצוע הזה לאחר שילדכם תפס את המיומנויות הללו, לצעצוע יש תכונות נוספות: מיון צורות ולמידת מספרים. התכונות הנוספות הללו הופכות את הצעצוע היחיד הזה לרלוונטי עד שהפעוט שלך מגיע לרף 36 החודשים.

צעצוע התפתחות משטח ימי לגירוי סנסורי
משטח ימי לגירוי סנסורי

מצא צעצועים שעוזרים לפיתוח מיומנויות תואמות גיל כללי

אמנם לא כל הילדים מגיעים לאבני דרך בו-זמנית, אבל התרשים שלהלן הוא קו מנחה טוב לצעצועים מתאימים לפיתוח מיומנויות חדשות לפי גיל.

תינוקות שזה עתה נולדו: בנוסף לפיתוח רפלקס האחיזה, תינוקות בגיל זה רק מתחילים לראות ולשמוע את העולם סביבם. הצבעים נשארים מטושטשים, ובשלב זה צבעים מנוגדים מאוד, כמו שחור ולבן, או אדום וכחול, יכולים לעזור לילדכם לשים לב להבדל בין הגוונים. בשלב מוקדם מאוד זה, הצעצועים הטובים ביותר הם כל דבר קטן וחלק שתינוקות יכולים לתפוס, מחצלות משחק רכות ונוחות, והקול ותשומת הלב של הורה.

צעצוע התפתחות צמידים וגרביים מרעישים
צמידים מרעישים לעידוד זיהוי עצמי

חודשיים עד שלושה חודשים: הראייה של התינוק שלך רק מתחילה להתארך, כלומר הוא יכול לראות צעצועים במרחק של כמה מטרים מהגוף. ככל שהראייה משתפרת, זה הזמן עבור תינוקך להגביר את תיאום עין-יד שלו. חדר כושר עם צעצועים מעל הראש ותכונות חושיות, כגון רעשנים ומרקמים, מתגמל את ילדך בדברים חדשים לגלות. צלצולים מעל הראש ועצבנות שנתלו על מוטות מושב המכונית מעודדים גם גישה, אחיזה ואינטראקציה תוך כדי תנועה.

ארבעה עד שבעה חודשים: התינוק שלך מתקרב לגיל בקיעת שיניים ורוצה לחקור את העולם על ידי הכנסת הכל לפה. הציעו להם צעצועים בעלי מרקם, קל לניקוי ובטוח ללעיסה במהלך תקופה זו.

צעצוע התפתחות כדור לימוד לתינוקות
כדור לימוד צבעוני ומרעיש עם בליטות שונות לגירוי האחיזה

7 עד 12 חודשים: לא תאמינו עד כמה הפך התינוק שלכם לנייד. מהזחילה ועד לעשיית הצעדים הראשונים שלהם, פתאום כל דבר בבית שלך הופך לצעצוע פוטנציאלי או למכשיר בקיעת שיניים. מצא צעצועים המשלימים את העצמאות החדשה הזו בבטחה: מחצלת פאזל קצף רך זו ירפד כל נפילה הקשורה לזחילה או הליכה והצורות הקופצות ישפרו את הקואורדינציה כאשר פעוטות מתאזנים ומתנדנדים כדי להסיר את החלקים. טיפי זה לגדול איתי למשחק הופך למנהרה זוחלת וטיפי עמידה כדי לראות ילדים במהלך השנים הראשונות. זהו גם פרק הזמן שבו תינוקות מתחילים לתפוס מושגים של קביעות אובייקט. צעצוע לימוד טלפון וספר זה יפתיע ויסעיר את ילדכם, תוך כדי ללמד אותם את יסודות הקריאה.

ולסיום מוצר שלדעתנו בסטיילינק חובה בכל בית!

משטח פעילות ענק
משטח פעילות ענק מתקפל בקלות, גמיש, דוחה נוזלים ועם צבע שונה בכל צד

וכמובן שבאתר תוכלו למצוא קטגוריה שלמה של קישורים למוצרי עליאקספרס בנושא תינוקות ובה כל מה שקשור לבגדים, ריהוט, תיקים, צעצועים ועוד…

!אהבתם את הכתבה ? שתפו אותה
#סטיילינק #תינוקות #התפתחות #צעצועי התפתחות

Tagged ,